Prada. Premiera kolekcji Eternal Gold!

2 99

Mediolan – premiera Eternal Gold, pierwszej kolekcji biżuterii włoskiego domu mody Prada – linii luksusowych, rzemieślniczych elementów wykonanych z odzyskanego złota.

Biżuteria jest emocjonalna– mówi Timothy Iwata, nowy dyrektor ds. biżuterii w Pradzie i były dyrektor ds. globalnych innowacji w Cartier.

Naszym celem jest stworzenie emocjonalnej podróży – szczególnie poprzez elementy wykonane na zamówienie – takiej, która może trwać przez całe życie (naszych klientów) i być przekazywana ich dzieciom. 

Kolekcja jest nie tylko godna uwagi ze względu na to, że jest debiutem Prady w dziedzinie drobnej biżuterii, ale także ze względu na zaznaczenie po raz pierwszy globalnej marki, która była w stanie zagwarantować, że 100 procent złota użytego w każdym kawałku pochodzi z recyklingu i odpowiedzialnego pozyskiwania. Prace nad linią trwały ponad trzy lata; zrównoważony rozwój to zazwyczaj powolny biznes.

„Nie dlatego, że jest to modne” – mówi Iwata. „Idea zrównoważonego rozwoju jest wpisana w DNA Prady”. Rzeczywiście, marka publikuje raporty dotyczące zrównoważonego rozwoju od 10 lat. Koncepcja stojąca za kolekcją Eternal Gold została zainspirowana innowacyjną tkaniną Re-Nylon firmy Prada (regenerowana tkanina nylonowa powstała z oczyszczania odpadów z tworzyw sztucznych, którą można bez końca poddawać recyklingowi bez utraty jakości), zapewniającą najlepsze możliwe praktyki zrównoważonego rozwoju na każdym etapie produkcji i łańcucha dostaw.

„To 100 procent certyfikowanego złota z recyklingu” – podkreśla, wyjaśniając, że wiąże się to ze współpracą z dostawcami, którzy są zarejestrowani i certyfikowani przez Radę Odpowiedzialnej Biżuterii (RJC). „Oznacza to, że spełniają oni najwyższe standardy w branży jubilerskiej w zakresie ochrony środowiska, bezpieczeństwa pracy, praw człowieka i etyki biznesu”. Prada przeprowadziła również due diligence ze swojej strony, odwiedzając zakłady dostawców, aby upewnić się, że posiadają oni procesy pozwalające na oddzielenie złota z recyklingu od złota wydobywanego, ponieważ „ludzie mieszają je o wiele częściej niż mogłoby się wydawać”.

Złoto używane w biżuterii pochodzi z różnych źródeł, w tym z części elektronicznych, takich jak płytki drukowane smartfonów, które są przetapiane. „Nasz styl życia generuje wiele odpadów elektronicznych” – mówi. „A te (produkty elektroniczne) zawierają 24-karatowe złoto, najczystszy rodzaj”.

Koncepcja transformacji rozciąga się od recyklingu złota poprzez projektowanie biżuterii; wiele elementów może być noszonych na więcej niż jeden sposób – łańcuch w stylu chokera może być przedłużony, aby stać się dłuższym naszyjnikiem sautoir, logo może być ukryte lub wyeksponowane za pomocą obrotu, wisiorek może zmienić kształt za pomocą kliknięcia – nadając klasycznym stylom nieoczekiwany zwrot.

Ten pomysł na przywrócenie klasycznych kształtów i nadanie im współczesnego znaczenia jest dokładnie takim podejściem, jakie przyjęliśmy i zastosowaliśmy w biżuterii” – mówi Iwata. „Więc na moim pierwszym spotkaniu siedząc z Rafem (Simonsem) i panią Pradą, zapytaliśmy czym jest biżuteria? Dlaczego ludzie kupują biżuterię? Czym jest ponadczasowość? Jakie są klasyki? Jakie są archetypy? I jaki jest nasz głos, nasze współczesne spojrzenie, które sprawia, że są one istotne w dzisiejszym świecie?

Powstałe w ten sposób elementy zostały stworzone z myślą o przyszłości; zaprojektowane tak, aby można je było przechowywać i nosić na zawsze, a także przekazywać przez pokolenia – rozszerzenie etosu projektowania mody Prady – a do udziału w towarzyszącej im kampanii zaangażowano trzy współczesne ikony: poetkę Amandę Gorman, aktorkę Mayę Hawke i muzyka Somi Jeon.

Rdzeniem kolekcji jest natychmiast rozpoznawalny trójkąt Prady – pierwotnie użyty jako znak luksusu przez założyciela marki, Mario Pradę – obok motywów serca, wzorów inspirowanych wężami, łańcuchów i aksamitnych wstążek, które są oznakami życia, uczucia i miłości. Ale ostatecznie złoto jest w centrum uwagi – ponadczasowy i starożytny materiał, który można poddać recyklingowi i pielęgnować na zawsze; coś naprawdę wiecznego.

Reklama 742,6×120
2 komentarzy
  1. […] że branża złota poczyniła w ostatnich latach ogromne postępy, aby zapewnić odpowiedzialne pozyskiwanie złota, ale wciąż pozostaje wiele do zrobienia, aby zmaksymalizować korzystny wpływ na […]

  2. […] z laboratorium kuchennego do szerokiego świata handlu e-mining jest gorącym tematem w branży jubilerskiej. Producenci biżuterii coraz częściej przyjmują […]

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany