Rola banków na rynku złota

0 57

Obecnie rola banków na rynku złota jest bardzo ograniczona. Banki działają w modelu przekazów pieniężnych po uzyskaniu licencji od RBI. Produkty oferowane przez banki są bardzo ograniczone i nie ma tu miejsca na innowacje, ponieważ cały proces jest ściśle zaplanowany i nie pozostawia bankom żadnych uprawnień decyzyjnych.

Jeśli przyjrzymy się na przykład schematom zarabiania złota, RBI podaje kompletne instrukcje krok po kroku. Bank nie ma swobody. Część z tych kierunków jest dla banków nieopłacalna finansowo, więc mimo wielokrotnych prób organów regulacyjnych nie przynoszą rezultatów. I odwrotnie, jeśli organy regulacyjne stworzą wytyczne dotyczące zachowań rynkowych i pozwolą rynkowi odnaleźć swoją drogę, zobaczymy więcej opłacalnych innowacji bankowych.

Bez aktywnego udziału banków finansowanie złota i powodzenie wymiany nie jest możliwe. Dlatego organy regulacyjne muszą przede wszystkim umożliwić bankom odgrywanie większej roli w rozwoju sektora, zamiast ograniczać jego działalność. Jesteśmy zwolennikami wolnego rynku, ale patrząc na rynek metali szlachetnych, działalność banków jest pod kontrolą. I odwrotnie, jeśli organy regulacyjne stworzą wytyczne dotyczące zachowań rynkowych i pozwolą rynkowi odnaleźć swoją drogę, zobaczymy więcej opłacalnych innowacji bankowych.

Aby podkreślić trudną sytuację banków, nie mogą one oferować rachunku oszczędnościowego w złocie, na którym drobni nabywcy mogą zdeponować INR dochodu związanego ze złotem, ale jubilerzy lub podmioty nieuregulowane oferują ten sam produkt, a ludzie inwestują swoje oszczędności w takie produkty. Kiedy patrzymy na te produkty, są one jak mała wersja konta ETF lub Gold Savings, ale są nieuregulowane i podatne na oszustwa. Jeśli regulator zezwoli bankom na wdrażanie takich schematów, zwiększy to zaufanie i zaufanie, ponieważ banki są podmiotami regulowanymi. Ponadto inicjuje przyszłe finansowanie złota. Gdy rezerwy złota banków rosną, inwestują one w niezbędną infrastrukturę, aby przywrócić istniejące złoto do gospodarki.

Reklama 742,6×120
Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany