Spadek konsumpcji złota w Chinach w I kwartale
China Gold Association podało w środę, że konsumpcja złota w Chinach spadła o 9,69% w pierwszym kwartale, zestawiając go z analogicznym okresem w roku poprzednim. Za przyczyny podawane są głównie rosnące ceny i marcowy wybuch COVID-19.
Stowarzyszenie China Gold Association podało w oświadczeniu, że w pierwszych trzech miesiącach obecnego roku konsumpcja złota osiągnęła poziom 260,26 ton, w roku poprzednim było to 288,2 tony. Na swojej stronie internetowej napisali: „Konsumpcja złotej biżuterii utrzymywała się na wysokim poziomie w okresie styczeń-luty, jednak rosnące ceny i wybuch pandemii w niektórych częściach kraju w marcu wstrząsnął tym poziomem.”
Złoto spot odnotowało największy kwartalny wzrost od niemal dwóch lat, napędzane obawami o inflację w związku z konfliktem między Rosją a Ukrainą, wzrost osiągnął 3,8%. Stowarzyszenie podało też, że produkcja złota w Chinach wzrosła o 12,04% w ujęciu rocznym, do 83,401 ton. Wzrost ten był jednak uwarunkowany niską podstawą z roku poprzedniego, kiedy w pierwszym kwartale główni producenci we wschodniej prowincji Shandong zawiesili produkcję po dwóch wypadkach w kopalniach złota, podobna sytuacja dotyczy środkowego Henan, obecnie produkcja jest już wznowiona.