Wzrost konsumpcji biżuterii i metali szlachetnych w Chinach

Konsumpcja biżuterii i metali szlachetnych w Chinach wzrosła o 37,4% w marcu w stosunku do roku poprzedniego, co przyczyniło się do wzrostu o 13,6% w całym kwartale i znalazło się na szczycie listy artykułów, które spowodowały gwałtowny wzrost sprzedaży detalicznej w pierwszym kwartale, jak wynika z oficjalnych danych.

Gospodarka Chin rozwijała się w szybszym niż oczekiwano tempie w pierwszym kwartale, a sprzedaż detaliczna wzrosła o 10,6%, bijąc prognozy wzrostu o 7,4% z dużym marginesem.

Zainteresowanie metalami szlachetnymi jest niepokojącym wskaźnikiem, że wysiłki Chin mające na celu ożywienie gospodarki poprzez wydatki krajowe po latach ścisłych ograniczeń COVID mogą nie przynosić rezultatów.

Marco Sun, główny analityk finansowy w MUFG Bank:

„Konsumpcja wysokiej klasy daje nam trochę niespodzianek, ale ogólnie słaba historia ożywienia pozostaje nienaruszona”

Atrakcyjność biżuterii i złota wzrosła po największym od ponad dekady globalnym kryzysie bankowym, gdy upadek Silicon Valley Bank i przymusowa sprzedaż pożyczkodawcy Credit Suisse wstrząsnęły zaufaniem inwestorów.

Ben Cavender, dyrektor zarządzający w China Market Research Group:

„Zainteresowanie konsumentów metalami szlachetnymi pojawia się jako potencjalna bezpieczna przystań i zabezpieczenie przed inflacją, ponieważ wielu konsumentów nie spodziewa się, żeby inflacja miała maleć”

Niechęć do ryzyka sprawia, że chińskie rodziny więcej oszczędzają. Oszczędności gospodarstw domowych wzrosły o 9,9 bln juanów w okresie styczeń-marzec, po tym jak w 2022 r. wzrosły o rekordowe 17,8 bln juanów. W 2021 roku wzrosły one o 9,9 bln juanów.

Comments (0)
Add Comment