Popyt globalny na biżuterię ze złota mocno po załamaniu w 2020 roku, w 2021 roku osiągnął poziom około 1805 ton, co stanowi 40% wzrost rok do roku. To ożywienie jest zasługą głównie Chin i Indii, wzrost popytu w tych krajach wpłynął na popyt globalny przewyższając wszystkich oczekiwania.
Ostatni kwartał 2021 był kluczowy dla rynku biżuterii, w Indiach w tym okresie popyt wzrósł o 123%, co jest niewątpliwie oznaką wiary obywateli w żółty metal jako środek wartości. Złagodzenie blokad i ożywienie gospodarcze zachęciło więcej kupujących do kupowania złota, popyt na rynkach azjatyckich takich jak Tajlandia, Malezja, Indonezja czy Wietnam również zdecydowanie odbił się od poziomów załamania z 2020 roku.
Chiny i Indie łącznie odpowiadały za nieco ponad 2/3 światowego popytu na biżuterię, co wynosiło 1229 ton w 2021 roku. Jednak należy zwrócić uwagę, że w Europie i Ameryce popyt także wzrósł. W Europie był to wzrost o 11% rok do roku, lecz na pewno okresowe blokady i obostrzenia związane z pandemią nie pozwoliły wykorzystać w pełni potencjału wzrostu. W Ameryce w trakcie procesu odbudowy gospodarki po pandemii popyt na biżuterię wzrósł o 10%.
Raczej nie należy się spodziewać w 2022 roku, aż takiego skoku jak w przypadku Chin i Indii w roku poprzednim, ponieważ są to poniekąd wyniki wywołane niską bazą w 2020 roku. Spowolnienie w Chinach może wpłynąć negatywnie na zachowania konsumentów biżuterii, podczas gdy w Indiach stłumiony popyt został już wchłonięty. Prognozuje się, że popyt w pozostałej części świata nie będzie wykazywał dużej zmienności, wyjątkiem może być Bliski Wschód. Oczekuje się, że popyt wzrośnie o 5% do 7% w ujęciu rok do roku.