W poniedziałek 21 lutego rozpoczęły się pierwsze w Egipcie targi złota, w których wzięły udział największe firmy i projektanci zajmujący się złotem. Targi złota i biżuterii mają miejsce w Kairze, by przyciągnąć inwestorów i wesprzeć lokalny przemysł.
Targi trwające trzy dni od poniedziałku noszą nazwę egipskiego symbolu złota – Nebu. Przyciągnęły ponad 30 największych firm zajmujących się produkcją i handlem złotem z Egiptu, a także mistrzów złotnictwa i projektantów.
„Wystawa pomaga nam rozwijać relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami. Dodaje również wartości do wpływu działań marketingowych (…). Tutaj możemy dotrzeć do klientów, do których wcześniej nie docierały regularne promocje. Możemy też zwiększyć sprzedaż i zbierać leady biznesowe”
~Xinhua George Abdallah, lokalny menedżer ds. marketingu
Według Abdallaha targi sponsorowane przez rząd egipski stały się wyjątkową platformą handlową i inwestycyjną dla branży na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Nevin Gamea (egipski minister handlu i przemysłu) podczas ceremonii otwarcia powiedział, że egipski przemysł złota i biżuterii cieszy się wysoką konkurencyjnością, ponieważ Egipt staje się głównym ośrodkiem produkcji i eksportu w regionie arabskim i Afryce. Zaznaczył również plany Złotego Trójkąta, który został uruchomiony na Pustyni Wschodniej – ma on zapewnić wzrost produkcji złota w kopalniach. Obecnie w kopalniach Sukari (największych w Egipcie) roczna produkcja złota wyniosła 15,8 mln ton.