London Bullion Market Association (LBMA) ogłosiło, że poszerzyło grono firm uczestniczących w projekcie Gold Bar Integrity (GBI) o twórcę optycznej sztucznej inteligencji „Alitheon”.
Projekt Gold Bar Integrity został powołany w marcu ubiegłego roku przez LBMA oraz Światową Radę Złota, a jego zadaniem było monitorowanie w sposób cyfrowy złota na każdym etapie jego globalnego łańcucha dostawy. Projekt zapewnia autentyczność towaru poprzez potwierdzanie pochodzenia, co warunkuje przejrzystość łańcucha. Dzięki powołaniu do życia tego mechanizmu zmniejsza się ryzyko związane z nielegalnym handlem oraz maleje szansa na wprowadzanie do obiegu fałszywych sztabek.
Alitheon to jedyna firma z USA, która została wybrana do wspierania projektu. Firma będzie odpowiadać za identyfikację, uwierzytelnianie i śledzenie każdej sztabki, niezależnie od jej wielkości oraz metody wykonania. Alitheon posługuje się technologią FeaturePrint, firma wyjaśnia, że technologia ta wykorzystuje obiektyw aparatu, również ten w telefonie do wykonania zdjęcia dowolnego przedmiotu, takiego właśnie jakim jest np. sztabka złota. W kolejnym kroku algorytmy widzenia maszynowego są wykorzystywane do identyfikacji i przekształcania wszelakich szczegółów obiektu w kod porównywalny do odcisku palca. Wygenerowany wówczas „odcisk palca” zapewnia niepodważalną identyfikację i uwierzytelnienie oraz zmniejsza konieczność dodawania do sztabek wszelkiego rodzaju znaczników, etykiet czy naklejek.
Dyrektor generalny Alitheon – Roei Gazarski:
„Przyklaskujemy LBMA i jego członkom, ponieważ wspólnie pracujemy nad zabezpieczeniem światowych rezerw złota i metali szlachetnych oraz łańcuchów dostaw.”
Co ciekawe, rozwiązanie sprawdza się również w innych dziedzinach, pozwala także na identyfikację, śledzenie, uwierzytelnianie towarów luksusowych, sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich, płyt komputerowych, części samochodowych, farmaceutyków i urządzeń medycznych.
Roei Gazarski:
„Firmy i konsumenci są przyzwyczajeni do posiadania danych na wyciągnięcie ręki. Teraz mogą być pewni, że kupowana przez nich sztabka złota lub produkt ze złota jest autentyczny, etycznie pozyskiwany i legalny, na podstawie prostego zdjęcia zrobionego telefonem.”