Konsumpcja złotej biżuterii w Chinach wyprzedziła Indie i tym samym kraj ten stał się największym konsumentem złotej biżuterii na świecie w 2023 roku oraz głównym motorem wzrostu na całym świecie, ponieważ popyt na biżuterię wzrósł po pandemii, jak wynika z raportu opublikowanego w środę przez Światową Radę Złota (WGC).
W 2023 r. całkowita światowa konsumpcja złotej biżuterii wyniosła 2 092,6 ton. Według WGC, konsumpcja złotej biżuterii w Chinach wzrosła o 10% rok do roku, osiągając 630 ton w 2023 r., Podczas gdy konsumpcja w Indiach spadła o 6% w ujęciu rocznym, osiągając 562,3 tony w ubiegłym roku.
Zhou Yinghao, starszy analityk złota w Bank of Urumqi:
„Zarówno Chiny, jak i Indie są głównymi konsumentami złotej biżuterii, a fakt, że Chiny wyprzedziły Indie w tym obszarze, świadczy o tym, że chińscy konsumenci mają silny popyt na złotą biżuterię i że chińska zdolność konsumpcyjna nadal rośnie”
Chiński PKB wzrósł o 5,2% rok do roku, osiągając 126,06 bln juanów (17,7 bln USD) w 2023 roku. Stabilne ożywienie gospodarcze zbudowało silne podstawy dla wzrostu konsumpcji złotej biżuterii, powiedział Zhou.
Patrząc w przyszłość do 2024 r., Zhou prognozuje, że globalny popyt na sztabki złota będzie nadal silny.
Zhou Yinghao:
„W kontekście coraz bardziej złożonej sytuacji geopolitycznej, powolnej globalnej gospodarki i ruchów głównych banków centralnych polegających na zwiększaniu rezerw złota, więcej inwestorów prawdopodobnie zdecyduje się na bezpieczne aktywa, w tym złoto. W rezultacie cena złota może w tym roku nadal rosnąć”
Chiński bank centralny zwiększył rezerwy złota już 14. miesiąc z rzędu, a ich stan na koniec grudnia wzrósł do 71,87 mln uncji (2 037 ton) z 71,58 mln uncji na koniec listopada.
Może Cię zainteresować: