W sklepach wielobranżowych w Korei Południowej sztabki złota stają się coraz bardziej popularne, ponieważ ich wartość rośnie z powodu silnej globalnej presji inflacyjnej. Te sztabki, które są dystrybuowane za pośrednictwem automatów, zostały wprowadzone w pięciu jej sklepach we wrześniu ubiegłego roku. Od 0,13 uncji do 1,3 uncji, w maszynach dostępnych jest pięć rozmiarów.
GS Retail, firma która prowadzi sklepy wielobranżowe oświadczyła, że w ciągu 9 miesięcy w tych sklepach sprzedano sztabki złota o wartości 19 milionów dolarów. Firma obecnie prowadzi ponad 10 000 sklepów wielobranżowych. Popyt na inwestowanie w złoto spowodował, że obecnie zwiększono liczbę punktów ze sprzedażą sztabek do 29 miejsc, a planowo ma być ich 50 do końca roku.
przedstawiciel GS Retail:
„Najpopularniejszą sztabką złota jest najmniejsza, 0,13 uncji, która jest obecnie wyceniana na około 225 USD”
„Ludzie w wieku 20 i 30 lat wydają się być głównymi nabywcami, kupując fizyczne złoto jako narzędzie inwestycyjne, zwłaszcza w czasach takich jak te, kiedy jego wartość nadal rośnie”
Automaty ze sztabkami złota w Korei Południowej nie są w rzeczywistości pierwszymi tego typu maszynami, ponieważ po raz pierwszy zostały wprowadzone w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich jako automat Gold To Go, pokryty 24-karatowym złotem.
profesor Uniwersytetu Inha, Lee Eun-hee:
„Sztabka złota kupiona w sklepie spożywczym wydaje się być bardziej czymś, co robi się dla zabawy niż poważną inwestycją. Uważam, że popularność tych sztabek złota wynika głównie z ich łatwej dostępności, nie mniej w sklepach ogólnospożywczych”
Maszyna w Dubaju wydaje jedną, pięć, 10 gramów i jedną uncję sztabek złota w Emirates Palace. Wydaje również sześć złotych monet z wygrawerowanymi symbolami krajów produkujących złoto, takich jak Kanada, Australia i RPA. Maszyna jest chroniona przez oprogramowanie przeciwdziałające praniu brudnych pieniędzy.